Leave Your Message

Occhiali blu chì bloccanu u blu, avete bisognu di purtalli?

2022-11-16

A ghjente si dumanda spessu s'elli anu bisognu di purtà un paru diocchiali chì bloccanu u bluper prutege i so ochji quandu fighjanu u so urdinatore, tableta o telefuninu. U laser per a miopia hà currettu dopu à l'operazione, anu bisognu di purtà occhiali anti-blue ray per prutege l'ochju? Per risponde à queste dumande, hè necessaria prima una cunniscenza scientifica di a luce blu.

 

lenti-blue-block.png

 

A luce blu hè una lunghezza d'onda corta trà 400 è 500 nm, chì hè una parte impurtante di a luce naturale. Era rinfrescante vede u celu blu è u mare blu. Perchè vecu u celu è u mare blu? Què hè perchè a luce blu di lunghezza d'onda corta di u sole hè sparsa da e particelle solide è u vapore acqueo in u celu è entra in l'ochju, facendu chì u celu pare blu. Quandu u sole tocca a superficia di u mare, a maiò parte di l'onde sò assorbite da u mare, mentre chì a luce blu in a lunghezza d'onda corta di a luce visibile ùn hè micca assorbita, riflettendusi in l'ochju è facendu chì u mare pare blu.

 

U dannu di a luce blu si riferisce à u fattu chì a luce blu pò ghjunghje direttamente à u fondu di l'ochju, è l'azione fotochimica causata da l'esposizione pò dannà e cellule di u bastoncellu retinicu è u stratu di cellule epiteliali pigmentate di a retina (RPE), risultendu in a degenerazione maculare legata à l'età. Ma dopu anni di ricerca, i scientifichi anu scupertu chì solu e lunghezze d'onda corte di a luce blu (sottu à 450 nm) sò a causa principale di danni à l'ochji, è u dannu hè chjaramente ligatu à u tempu è à a dosa di esposizione à a luce blu.

 

L'apparecchi d'illuminazione LED largamente usati in a nostra vita quotidiana sò dannosi per a luce blu? E lampade LED emettenu luce bianca stimulendu u fosforu giallu da u chip blu. In cundizioni di alta temperatura di culore, ci hè una forte cresta in a banda blu di u spettru di a fonte luminosa. A causa di l'esistenza di u blu in a banda sottu à 450 nm, hè necessariu cuntrullà a luminosità massima o l'illuminazione di u LED in un intervallu sicuru per l'illuminazione interna ordinaria. Se in 100 kcd · m -- 2 o 1000 lx, allora questi prudutti ùn sò micca dannosi per a luce blu.

 

Eccu u standard di sicurezza di luce blu IEC62471 (secondu a classificazione di u tempu di fissazione permessu per l'ochji), questu standard hè applicabile à tutte e fonti di luce diverse da u laser, hè statu largamente accettatu da i paesi:
(1) Risicu zero: t > 10000s, vale à dì, nisun periculu di luce blu;
(2) Una classa di periculi: 100s≤t (3) Periculi di Classe II: 0,25 s ≤ t (4) Trè tippi di periculi: t

 

periculu di luce blu.jpg

 

Attualmente, e lampade aduprate cum'è illuminazione LED in a vita di tutti i ghjorni sò classificate in periculi di Categoria Zero è Categoria Unu. S'elle sò periculi di categoria dui, anu etichette obbligatorie ("L'ochji ùn ponu micca fighjà"). U periculu di luce blu di a lampada LED è altre fonti di luce hè simile, se in a soglia di sicurezza, queste fonti di luce è lampade sò aduprate in u modu nurmale, innocu per l'ochji umani. L'agenzie guvernamentali naziunali è straniere è l'associazioni di l'industria di l'illuminazione anu realizatu ricerche approfondite è testi comparativi nantu à a fotobiosicurezza di varie lampade è sistemi di lampade. A Stazione di Supervisione è Ispezione di a Qualità di i Prodotti di Illuminazione di Shanghai hà testatu 27 campioni LED da diverse fonti, 14 di i quali appartenenu à a categuria non periculosa è 13 di i quali appartenenu à u periculu di prima classe. Dunque hè abbastanza sicuru.

 

Da l'altra parte, duvemu ancu fà attenzione à l'effetti benefichi di a luce blu nant'à u corpu. I scientifichi anu scupertu chì e cellule ganglionari retiniche sensibili à a luce (ipRGC) esprimenu opmelanina, chì hè rispunsevule di l'effetti biologichi non visuali in u corpu è regula i ritmi circadiani. U receptore di melanina ottica hè sensibile à 459-485 nm, chì hè u segmentu di lunghezza d'onda blu. A luce blu regula i ritmi circadiani cum'è a frequenza cardiaca, a vigilanza, u sonnu, a temperatura di u corpu è l'espressione genica influenzendu a secrezione di melanina ottica. Se u ritmu circadianu hè disturbatu, hè assai male per a salute umana. Hè statu ancu signalatu chì a luce blu tratta cundizioni cum'è a depressione, l'ansietà è a demenza. Siconda, a luce blu hè ancu strettamente ligata à a visione notturna. A visione notturna hè prodotta da e cellule di bastoncelli sensibili à a luce, mentre chì a luce blu agisce principalmente nantu à e cellule di bastoncelli. Una schermatura eccessiva di a luce blu porterà à un declinu di a visione notturna. L'esperimenti nantu à l'animali anu ancu scupertu chì a luce à lunghezza d'onda corta cum'è a luce blu pò inibisce a miopia in l'animali sperimentali.

 

In tuttu, ùn duvemu micca sopravvalutà l'effetti dannosi di a luce blu nantu à l'ochji. L'elettronica di qualità filtra digià a luce blu à onde corte dannosa, chì hè generalmente innocua. L'occhiali chì bloccanu u blu sò preziosi solu quandu sò esposti à livelli elevati è longhi periodi di luce blu, è l'utilizatori devenu evità di guardà direttamente e fonti puntuali luminose. Quandu si sceglieocchiali chì bloccanu u blu, duvete sceglie di prutege a luce blu à onde corte dannosa sottu à 450 nm è mantene a luce blu benefica sopra à 450 nm in a banda longa.